lunes, 5 de mayo de 2014

SÍ AL RACISMO

Un buen amigo, Escocés, pasó las navidades en casa, y no sé a colación de qué salió el tema de la discriminación a los suramericanos en España y tal.
Y el padre:
-But….they’re the same, no?
Y mi amigo:
-No dad, South-Americans are somewhat different.
-What the fuck, they’re the same –espetaba el padre, desconocedor de la supremacía racial española, de todos conocida.
Viene esto a colación de que en un campo escocés no quedaría tan raro cómo en Villareal tirar un plátano a un blanco, pues en sus ojos, somos monos o parecido.

¿Y qué cojones pasa con los monos? A ver si algún día va a salir una protectora de animales o un mono mismamente a preguntarnos qué hostias tenemos contra los monos. Son bichos inteligentísimos (más que la mayoría de futbolistas, negros o blancos) y comen de todo. Es como si a un Mallorquín se le cuelga el sanbenito de la sobrasada y, en nuestra colosal incultura, vamos a creer que los mallorquines, TODOS, SÓLO comen sobrasada. Un poco de rigor.

Entonces si el tío ese de Villareal le hubiera lanzado una naranja a Alves, ¿todo bien? ¿Y un plátano a Alba? Es blanco pero parece más bien justito… ¿Quién coño escribe el reglamento de esta nueva ciencia de la interpretación de lanzamiento de cosas?
Y si soy electricista, estoy en la obra pelando cables, corto y tiro por ahí un cable de cobre y va a parar cerca de un rumano, ¿soy un puto racista?
¿No nos cabe en la cabeza que la mujer del manso de Villareal le hizo, en un detalle que la honra, un bocata, añadió un plátano en la fiambrera, y el pobre hombre en una combustión colérica lo lanzó al primero del Barça que pasaba?

En esto del fútbol nuestro equipo casi siempre va justo, y hay que arrimar el hombro, ya sea apelando a atributos tan brochagórdicos cómo la raza, lo puta que es la mujer del uno, los bien que la chupa la hermana del otro, echando en cara descensos, o riéndose del bigote del entrenador de turno. Todo vale, y cómo todo vale, todo vale, ¿entienden?
Porqué mientras sea tolerable que un entrenador contrastado de 50 años meta el dedo en el ojo a otro, mientras un futbolista que cobra €8M netos siga fingiendo codazos cuando ni le tocaron, mientras haya jugadores que perpetran acciones excesivamente violentas incluso para con el amante de su mujer, mientras se escupan, agarren de los huevos, vejen, humillen, mientan, o intenten engañar al árbitro, les aseguro que EL MENORÍSIMO de nuestros problemas son los plátanos o los gritos racistas o vejatorios.

En el circo del deshonor, de la vileza, de la total y absoluta ausencia de compañerismo, de principios, y de absolutamente TODO VALOR EDIFICANTE, que un tío tire un plátano o que cuatro beodos griten ‘uh-uh-uh’ es virtualmente risible y habla con claridad de la altura moral de todos: los que juegan, los que van al campo, los que van al Twitter, y los que escriben columnas o realizan tertulias nocturnas.


Ojalá todos los futbolistas fueran monos, cómo echo de menos un poco de dignidad sobre el césped!

22 comentarios:

Lenny dijo...

Valent i certer post. En realitat el racisme es una lacra existent, però també ho és tot el que has denunciat, incloent la hipocresía i el populisme. Per tant, o ho denunciem tot o res. Millor tot.

General Fórceps dijo...

D'acord. I sobretot, comencem per lo més indigne.

Ant. dijo...

Tirar plàtans als negres és lleig. Qui porta un plàtan al camp ja sap amb quina intenció ho fa i em sembla malaltís. A mi mateix no m'agraden els gitanos (i crec que a poca gent), però no per això els tiraré un fil de coure a la cara per enfotre'm-en.

Dit això, estic d'acord en que els monos son més inteligents que la majoría de futbolistes.

Ant.

General Fórceps dijo...

Ma filla porta un plàtan al cole cada día i milers de tíos porten un plàtan a la obra cada dia i no ho fan amb finalitats racistes.

Ant. dijo...

A la feina, a l'escola, ok. Però... al futbol???? ( i a les 4 de la tarda, que ja tothom ha dinat) No he vist mai ningu que porti un plàtan al futbol. L'entrepà i gràcies.

D'altra banda aquell plàtan es va llençar cap a les acaballes del partit. El tío se'l va guardar fins que va tenir l'oportunitat de que algun jugador de color fos a prop per poder encertar.

No fotem, anava amb el plàtan per tirar-lo. Premeditat.
A més el tío era delegat d'un aleví del Vilarreal. Collons, si aquests no son els primers en donar exemple, ja em diràs.
Jo veig al delegat de l'equip on juga el meu fill fent una cosa d'aquestes i sóc el primer en demanar que el fotin fora.

Ant.

Anónimo dijo...

Quan jo era petit la meva mare em preparava l'entrepà pel partit (és fals que als 80 sempre es jugava diumenge a les 5 de la tarda). Gairebé sempre m'hi afegia una peça de fruita i gairebé sempre aquesta era un plàtan. El motiu? no necessitaves estris per menjar-lo i no feia la pudor de una mandarina.

Dit això, em molesten els crits racistes i no puc aprovar el contingut d'aquest post. Prefereixo que els nens es vagin dient fill de puta pels patis de cole d'aquest món de Déu que no que al que és negre s'hagi de sentir insults per la seva condició.

Posi.

PD: suposo que d'ara en endavant publicaràs post diari per analitzar la gravetat de la situació que afecta al nostru clumb de furbol.

General Fórceps dijo...

Entenc.

Per mí un insult genèric, una burda generalització, resulta inofensiva. "Catalanes de mierda", "Gordos asquerosos", "Negro zumbón", tal.

Per mí "fill de puta", "cuatro ojos", "Shakira puta" o "comemielda" són coses més personals e infinitament més ofensives.

Mentre la gravetat està a l'ull de l'observador, convindrem que molt més greu és el comportament d'aquesta escòria sobre el terreny de joc.

Anónimo dijo...

Cert, i la imitació és brutal. Veure partits de crios del Barça parlant entre ells posant-se la mà a la boca fa peneta.

Posi.

General Fórceps dijo...

I Ant, us heu montat una pel.lícula sobre les motivacions i les intencions de l'analfabet que va tirar el plàtan.

Potser certes, potser no.

General Fórceps dijo...

Correcte. Es que el comportament dels futbolistes és totalment inadmissible, més encara donat el ressò.

Injustificable.

Mirem-los primer a ells, i després als fans (que no són objecte d'adoració de ningú i que no marquen tendències)

Anónimo dijo...

De fet, considereu a Alves negre?

I ja que hi som: ja vaig dir quan l'afer Busquets que Marcelo per mi té cara de mono. En canvi hi ha molts negres que no l'hi tenen. I per exemple Bale, que és tan blanc com Iniesta, fot una cara de mico brutal.

Posi.

Anónimo dijo...

Ràbia eterna a la gent que diu 'peça de fruita'.

Rai

Anónimo dijo...

La filla d'en fórceps tira el platan al nen negre de classe cada dia

Anónimo dijo...

Rai cabró.
Et fotria un plàtan i no precisament pel cap.
Posi.

General Fórceps dijo...

A Oliver Kahn li tiràven plàtans i és blanc.

Edu dijo...

Neymar le compra a bastoncito de cera un peluche en forma de platano, asi pues, neymar es racista
Ese niño no puede ser suyo jamas de los jamases, por cierto

AxL dijo...

Sí al comment del Rai. És més, ràbia per sempre eterna. Posi, sin acritud.

El post és massa enrevessat per mi. Jo sóc més simple: No al racisme i tal.

Lenny dijo...

Recolzo 100% el moviment anti peça de fruita.

Semen-up dijo...

Jo ja m'he perdut. A veure si posem ordre:
A la lliga de bàsquet, o a la copa del rey o no sé a on, es regalava un kilo de plàtans per cada triple aconseguit, si no recordo malament: ah! i no cal recordar que els equips de bàsquet estan plagadets de "gent de color" (una frase tan fastigosa com "peça de fruita"). Són els responsables de la lliga de bàsquet uns racistes tots plegats? O bé el problema és llençar-los a la pista? I els que llencen (o llençaven) milions de paperets, trossos de diari en el Palau quan s'acomseguia la primera cistella, que eren? Uns "letrados"? estaven dient incults a tots els jugadors? Que algú m'ho expliqui!!

Corser dijo...

Mientras el tema del racismo siga siendo fuente inagotable de sensacionalismo y ponzoña, nunca se podrá resolver mínimamente de forma satisfactoria.

Sobre lo otro, pretender que un tío incapaz de construir una frase con sujeto y predicado deba dar ejemplo de algo, mal vamos. Para mí tienen mucha mas responsabilidad los que rodean al jugador (multinacionales, dirigentes de clubes y competición, prensa, chupópteros varios,etc.) que el tío en sí, que también, ojo ahí. Pero tal.

Dicho esto, toma una bellotita, vil gorrino

oscarini dijo...

A mi me apasiona desde mi visión de antrolpólogo de barrio cuando se sacan los mocos por la tocha en un alarde de virilidad, cuando escupen constantemente al suelo, o se tapan la boca para cuchichearse guarreridas, cuando se ajustan constatemente los michons, o se atusan la cinta de la cabeza, o nos enseñan sus tatus tan alternativos, cuando se tocan y achuchan en los corners, se molestan al lanzar un penalty o se adelantan en las barreras, cuando ganan metros al saque de línea, o adelantan 10mm la bola en el corner...y una sinfinidad de gestos ridículos, tan propios de primates, que es lo que somos.

Josep dijo...

Soy el único que piensa que un "tío" escocés que se viste con falda, sopla con fuerza un instrumento claramente fálico y es un borrachín de clase mundial no está legitimado para sentirse superior a nadie? Ni siquiera a un futbolista de tercera regional de Zambia.

La verdadera historia de la rivalidad Barça-Madrid

Seré conciso. H ay cientos de libros que cuentan esto en 400 páginas. Yo lo he hecho en dos, o sea que las gracias me tendríais que dar, ing...